Informacija
(8 46) 49 10 09
(8 46) 38 19 59
Registratūra
(8 46) 38 50 52
(8 46) 49 11 11
Priėmimo skyrius
(8 46) 49 10 19

Ieško būdų pažaboti eiles pas gydytojus

Eilės pas gydytojus specialistus ir atidesnis jų analizavimas atskleidė keletą problemų: šeimos gydytojų kompetencijos ir pacientų atsakomybės stoką. Tokias problemas drąsiai įvardijo sveikatos apsaugos ministrė Rimantė Šalaševičiūtė, lankydamasi Klaipėdoje, kur susitiko su Vakarų Lietuvos regiono medicinos įstaigų atstovais.

Sveikatos apsaugos ministrė, siekdama optimizuoti pacientų srautų valdymą ir mažinti eiles gydymo įstaigose, tęsia susitikimų su asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovais ir atstovais ciklą. Lapkričio 3-ąją ji į susitikimą pakvietė Klaipėdos, Kretingos, Skuodo, Šilutės, Tauragės, Jurbarko, Pagėgių, Neringos sveikatos priežiūros įstaigų vadovus, Klaipėdos krašto savivaldybių administracijų atstovus ir Sveikatos apsaugos ministerijos vyriausiuosius specialistus šiam kraštui. Susitikimo metu buvo aptartos pagrindinės pacientų eilių pas gydytojus susidarymo priežastys ir išklausyti gydymo įstaigų atstovų pasiūlymai dėl eilių mažinimo.

Ministrė R. Šalaševičiūtė susitikimo dalyviams pristatė naujausius paslaugų prieinamumo organizaciniu požiūriu vertinimo duomenis, l.e. pareigas Valstybinės ligonių kasų direktoriaus Gintaras Kacevičius kalbėjo apie Privalomojo sveikatos draudimo biudžeto įtaką asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui. Susitikime aptartas ir sveikatos sistemos įstaigų IV restruktūrizacijos etapas.

R.Šalaševičiūtė, pristatydama per 9 šių metų mėnesius išanalizuotą eilių pas specialistus problemą, atkreipė dėmesį, kad ilgiausios eilės, net iki 60 dienų, šalies sveikatos priežiūros įstaigose susidaro pas gydytojus kardiologus, endokrinologus, neurologus, psichiatrus. Kai kur panašiai tiek reikia laukti ir brangiųjų tyrimų.

Analizuojant priežastis aiškėja, kad eilės susidaro dėl netinkamai užpildytų siuntimų, pačių pacientų atsakomybės stokos, kai jie, nepranešę iš anksto, neatvyksta konsultacijai. Dar viena priežastis – dažnai pacientų iš viso nereikėtų siųsti pas gydytojus specialistus. Su daugeliu problemų turėtų susidoroti šeimos gydytojas.

Tas pačias problemas pastebi ir Klaipėdos jūrininkų ligoninės medikai, nors čia eilės pas specialistus neviršija 25 dienų.

„ Niekas nepaneigs, kad eilės pas gydytojus konsultantus yra labai opi problema. Tačiau pirmiausia reikia spręsti ne problemos pasekmes, o priežastis. Kodėl susidaro eilės? Nuolat analizuojant šeimos gydytojų siuntimų pas gydytojus konsultantus pagrįstumą, atitikimą reikalavimams, stebima, kad apie 40 proc. pacientų iš viso nereikėjo siųsti konsultantams. Pagal savo kompetenciją jų problemas galėjo ir privalėjo išspręsti patys šeimos gydytojai. Žinoma, suprantame šeimos gydytojus, kai pacientai juos spaudžia į kampą ir, gąsdindami skundais, reikalauja siuntimo. Tikrai esame matę tokių siuntimų, kuriuose užrašyta „pacientui pageidaujant“. Dar viena problema, gaišinanti gydytojų konsultantų darbo laiką ir ilginanti eiles – netvarkingi dokumentai, kuriuos pacientai atsineša iš šeimos gydytojo“, – sakė Klaipėdos jūrininkų ligoninės direktorius Jonas Sąlyga.

Siuntimuose dažnai nenurodoma tyrimų atlikimo data, o kai kada tyrimai išvis nebūna atlikti. Dėl to ligoninė turi ne tik papildomų išlaidų tyrimams, bet ir gydytojas konsultantas apkraunamas papildomu darbu.

Neretai eiles sudaro patys pacientai, norėdami patekti pas konkretų gydytoją. Todėl pas paklausiausius specialistus patekti būna gana sudėtinga, o tuo tarpu pas kitus tos pačios srities specialistus vietų būna. Antra vertus, pacientai turi teisę rinktis gydytoją.

„Neretai pasitaiko ir taip, kad pacientai tik užsiregistruoja, bet į konsultaciją neatvyksta. Mūsų analizuojami duomenys rodo, kad pas gydytojus neatvyksta apie 20 proc. užsiregistravusių pacientų“, – dar vieną problemą įvardino J.Sąlyga.

Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės ligonių kasos darbuotojai žada ieškoti būdų, kad šeimos gydytojai ir pacientai elgtųsi atsakingiau.

 

Klaipėdos jūrininkų ligoninės inf.